torsdag 10 september 2009

Små sparkar

Skulle någon kliva innanför dörren hos familjen Elfsberg en kväll nu skulle de nog blir ruskigt överraskade. Vi har precis upptäckt att man nu kan känna Qilas små valpar sparka i magen. Så här turas vi om att ligga och lyssna och känna på Qilas mage. Dock ska jag inte skryta allt för mycket, för jag själv har inte känt dem. Trots att det är jag som är hemma med henne på dagarna och ligger och latar mig med henne på gräsmattan.

Nu har förresten hon och jag på riktigt invigt valprummet också! Inatt sov vi första natten där, Qila gick bestämt bort till valplådan och la sig. Fast sen mitt i natten så kom hon på att lillmatte nog inte alls vill ligga ensam i en trång 90 säng (speciellt inte när hon är van vid en 1,20) så då kom hon och knuffade in mig så att jag fick ligga och krama elementen. Dock blev jag inte särskilt ledsen, rummet är nytt och lite främmande för mig med så jag tog glatt emot Qila i sängen :)

För övrigt så har vi nu även börjat tempa henne 3 gånger om dagen för att hålla lite extra koll, det är ju trots allt bara en vecka kvar tills vi förväntar oss 5 små nakna råttor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar